Home Staging kontra pośrednicy nieruchomości!?

/ / Inne

Czas w większości biur pośrednictwa nieruchomości niejako zatrzymał się jakąś dekadę temu. Pomijając fakt, że koszt prowizji jest nadal na poziomie sprzed wielu lat, mimo że ceny mieszkań poszły w górę, a zasobność naszych portfeli raczej maleje, to chęć otwarcia się na nowe trendy, nowe techniki działania w tej branży jest raczej znikoma.

Obserwujemy z jaką ostrożnością, a może nawet niechęcią biura nieruchomości podchodzą do kwestii współpracy z zakresu przygotowania nieruchomości do sprzedaży patrz – home staging’u. Dlaczego już tak bardzo popsuty rynek jeszcze bardziej się pogrąża i nie ma ochoty na powiew świeżości?

A przecież można do tematu podejść bardziej nowocześnie przyglądając się rynkom zachodnim – czyż nie korzystnie byłoby oferować klientom atrakcyjny pakiet home staging + pośrednictwo? Te usługi bardzo dobrze się uzupełniają. Tam gdzie kończy się praca home stager’a, zaczyna się praca pośrednika. Home stager śpi spokojnie, że jego działania nie pójdą na marne i ktoś przeprowadzi do końca proces sprzedaży. Natomiast pośrednik będzie miał czyste sumienie, że mieszkanie znajdujące się w jego ofercie jest należycie przygotowane i zaprezentowane. Nie będzie musiał też trudzić się robieniem porządków w nieruchomości czy wynajmowaniem fotografa. Przyczyną może być nikły procent umów na wyłączność zawieranych między biurami a klientami. Pośrednikom nie opłaca się inwestować w dodatkowe usług jak np. Home Staging jeśli mają świadomość, że mieszkanie klient może sobie w tym czasie sprzedać sam lub za pośrednictwem innego biura. A może traktują home stager’ów jak konkurencję, myśląc że może w niedalekiej przyszłości odbierzemy im ich kawałek chleba?
Home Staging i Sceny Domowe, a biura nieruchomości

 

Co jak co, ale pośredników nie trzeba chyba przekonywać do tego, iż warto najpierw zainwestować, aby móc korzystniej sprzedać – taki układ byłby przecież opłacalny dla każdej ze stron. No ale najwyraźniej musi jeszcze się co nieco w mentalności i w podejściu zmienić, aby  na rynek nieruchomości popatrzeć inaczej niż jak na bazar handlowy.

Na polskim rynku nieruchomości pojawia się już coraz więcej przykładów biur pośrednictwa, które z powodzeniem korzystają z usług home stager’ów lub na stałe włączyły tę usługę w swoją ofertę. I my takim kibicujemy licząc, że wkrótce stanie się to standardem. A tych, którzy chcą się przekonać osobiście, że „da się” – zapraszamy do kontaktu i cieszymy się, że właśnie nawiązałyśmy współpracę z niektórymi z biur nieruchomości, ale o tym… w następnym artykule 🙂

TOP