Curb Appeal – sztuka prezentowania otoczenia domu

/ / porady
Curb appeal a home staging
WARTO WYWOŁAĆ POZYTYWNE WRAŻENIE U KLIENTA JUŻ SAMYM OGRODEM

W odróżnieniu od sprzedaży mieszkania, sprzedaż domu wiąże się z jeszcze jednym ważnym obszarem, o który każdy home stager w ramach swej usługi musi zadbać – otoczeniem domu.

Pierwsze, co ogląda klient to wszystkie zewnętrzne elementy naszej nieruchomości. Furtka, drzwi, brama, oświetlenie, trawnik, ogródek, kwietnik, weranda, taras – to wizytówka naszego domu. To co zobaczy klient w ogrodzie ma być zaproszeniem do odwiedzin wnętrza nieruchomości. Ma też sugerować co tam zastanie.

Jeśli w ogrodzie będzie bałagan i rozpadający się płot – będzie trudno sobie wyobrazić, że dom jest schludny i zadbany. Pamiętajmy, że klient podświadomie podejmuje decyzje o zakupie domu w przeciągu pierwszych 8 sekund!

Mając wpływ na wygląd otoczenia domu – musimy sprawić by pierwsze wrażenie było zachwycające dla oglądającego. Poniżej kilka porad co można w ramach curb appeal zdziałać, aby uzyskać odpowiedni efekt.

POSPRZĄTANIE. Porządek to „oczywista oczywistość”, zarówno w domu jak i w ogrodzie. Usuńmy rzeczy zbędne, odłóżmy przypadkowe elementy na miejsce, zagrabmy trawnik. Śmieci, sterty liści są niedopuszczalne.

NAPRAWY. Dokonajmy wszelkich napraw ogrodu, aby klient nie natknął się na zepsuty kran z woda, niedziałający domofon, skrzypiącą furtkę, popękany chodnik, czy sypiącą się elewacje. Jeśli od miesięcy zabieramy się do naprawy oczka wodnego – to idealny moment, żeby to zrobić.

OŚWIETLENIE. Nawet jeśli wizyta klienta odbywa się w ciągu dnia – sprawmy u klienta wyobrażenie, że wieczorem jest tu przyjemnie jasno i nastrojowo. Zapalmy lampki jeśli jest już półmrok. Dobre wrażenie robią światełka wzdłuż ścieżki prowadzącej do drzwi domu, oraz na ganku, werandzie czy tarasie.

curb appealDRZWI. Drzwi należy mocno zaakcentować i wyeksponować. Może wymagają odmalowania? Ważne jest też udekorowanie /np. wieńcem z kwiatów/ oraz powieszenie numeru domu. Z drzwi można stworzyć swoisty „focal point” całego frontu domu czyli punkt skupiający uwagę oglądającego. Uzyskamy to za pomocą np. donic ustawionych wzdłuż schodów prowadzących do drzwi, donic z kwiatami ustawionych symetrycznie po obu stronach drzwi.

Jeśli zdecydujemy się na pomalowanie drzwi na ciekawy kolor – na pewno będzie to element, który utkwi w głowie oglądających i ułatwi zapamiętanie naszego domu spośród wielu innych.

STYL. Zadbajmy o ujednolicenie stylistyczne elementów takich jak skrzynka pocztowa, furtka, brama wjazdowa, balustrada tarasu, numer domu. Podobnie jak istona jest spójność wnętrza mieszkania, tak w przypadku domu – dodatkowo zadbajmy o ten styl w ogrodzie.

ROŚLINNOŚĆ. Rośliny to bardzo ważny aspekt naszego ogrodu, są dekoracją, kształtują przestrzeń. Nie musimy mieć ogrodu botanicznego, ważne tylko, aby tę przestrzeń w odpowiedni sposób zagospodarować, uporządkować. Klient ma poczuć harmonię a nie chaos spowodowany przypadkowo rosnącymi krzaczkami.

Istotnym elementem jest też zadbana ścieżka prowadząca do drzwi domu, otoczona właśnie zadbaną roślinnością. Chcąc sprzedać dom – usuńmy te kwiaty, z których już nic nie będzie, dodajmy kilka nowych jeśli pozwala na to pora roku.

TRAWA. Obowiązkowo przed każdą wizytą potencjalnego klienta – uruchom kosiarkę! Żadna z powyższych wskazówek nie będzie miała znaczenia jeśli zamiast przystrzyżonego trawnika klient zobaczy chaszcze, przez które będzie ciężko się przebić do domu!

OTOCZENIE TWOJEGO DOMU MA ZAPRASZAĆ DO ŚRODKA!

Zaryzykujemy wręcz stwierdzenie, że w przypadku domu – ważniejszy jest curb appeal od tego, co home stager poczyni w środku. To właśnie wypielęgnowany ogródek jest pierwszą rzeczą, z jaką potencjalny klient ma do czynienia chcą poznać Twoją nieruchomość.

TOP