Home Staging jest jak make-up

/ / porady
Home Staging jak make-up

W wielu opiniach osób sceptycznie nastawionych do usługi Home Staging’u pojawia się stwierdzenie, że takie metamorfozy, poprawki to retuszowanie rzeczywistości czy wręcz oszukiwanie nabywców. W takim tonie może wypowiedzieć się tylko i wyłącznie ktoś nie znający dogłębnie tematu. Jeśli macie ochotę to chętnie w kilku słowach i Was wyprowadzimy z błędu.

Usługa Home Staging’u nie jest okłamywaniem klienta!

Podkreślanie walorów mieszkania to przecież nie oszustwo, a zabieg, który możemy porównać do makijażu kobiety, która chce pokazać się z jak najlepszej strony. To także zabiegi, które nie są obce również sprzedającym samochody. Dlaczego właśnie wtedy właściciel wozu czyści tapicerkę i poleruje szyby? W każdym przypadku chcemy jak najlepiej wypaść, zależy nam na zrobieniu dobrego wrażenia. Jeśli ktoś twierdzi, że gruntowne porządki i wywietrzenie mieszkania przed pojawieniem się gości jest „mydleniem im oczu”, to chyba nigdy gości nie przyjmował…

Home Staging jest tak oczywisty jak ten tytułowy make-up – mało która kobieta decyduje się na wyjście z domu bez chociażby „drobnego retuszu” 😉 I nikt nam kobietom nie zarzuca, że okłamujemy ludzi wokół nas. Nie oszukujmy się – każdy z nas woli patrzeć na zadbane kobiety, zadbane mieszkania, zadbane samochody.

Jeśli chodzi o bardziej skomplikowane prace związane z projektami Home Staging’u takimi jak drobne remonty, odświeżanie ścian, naprawa usterek – wynikają z prostej kalkulacji, że ludzie są z natury nieco leniwi i wybierają mieszkanie „do zamieszkania” a nie „do odmalowania”. Często to kluczowy element decyzji zakupu „Kupuję i się wprowadzam”, a nie „kupię i czeka mnie remont, odmalowanie ścian, naprawa odpadających gniazdek itd…” Oczywiście nie wyklucza to własnej aranżacji mieszkania, ale nie musimy tego robić od razu prawda?

Pamiętać też trzeba, że Home Stager mający świadomość niedoskonałości danego lokalu – nie będzie ich zamiatał pod dywan. Ba! – powie o nich na wstępie rozmowy z potencjalnym nabywcą. Po to, aby uniknąć przykrych niespodzianek i rozczarowań.

Wszystko ma być przejrzyste i jasne. Zarówno wnętrze jak i komunikacja 🙂

TOP