Była sobie kawalerka…

Taka co z remontem miała styczność ok 8 lat temu. Zaniedbana i smutna. Z wyraźnymi śladami kolejnych najemców, którzy tam urzędowali. Kawalerka w kolorach, mówiąc bardzo dyplomatycznie – mocno niemodnych.

DSC8497Perspektywa „dziury” budżetowej po wyprowadzce ostatnich wynajmujących, zmobilizował właścicieli do podjęcia bardzo szybkich działań w kierunku znalezienia następców. Jednym z tych działań były konsultacje ze Scenami Domowymi.

Podczas pierwszego spotkania, w wyczulonym oku Home Stagera, po zobaczeniu ostro-żółtych ścian w połączeniu z bordowo-niebieskimi zasłonami, czerwonym dywanem i firankami od Babci – pojawił się błysk. To miejsce wręcz wymarzone do zrealizowania klasycznej „home-stagingowej” metamorfozy. Dlaczego klasyczna metamorfoza? Bo zmiany nie będą wielkie ani kosztowne. Bo będą polegały głównie na odświeżeniu ścian i rozjaśnieniu dodatkami jedynego, poza łazienką, pomieszczenia. Nie ma sensu ani często możliwości, wprowadzania gigantycznych zmian na 30-metrowej, umeblowanej już powierzchni.

DSC8610Po inspirujących konsultacjach, u właścicieli pojawił się podobny błysk w oku. Skuszeni niewielką kwotą jaką należy zainwestować w odnowienie mieszkanka – postanowili na własną rękę przeprowadzić szybki remont i dokonać stosownych zakupów zgodnie z naszymi sugestiami.

Jak to z remontami bywa, trwał nieco dłużej. Jednak nie przekroczył czasu ok 2 tygodni. Pan Właściciel – typowa „złota rączka” , który żadnej pracy się nie boi, oraz Pani Właścicielka ze świetnym poczuciem estetyki, stylu i pasjonatka dekorowania mieszkań – bardzo sprawnie uporali się z doprowadzeniem kawalerki do stanu używalności.

W grę wchodziło przemalowanie wszystkich pomieszczeń, likwidacja zbędnych obrazków i przedmiotów, pozbycie się starego fotela i ciężkiego dywanu, drobne naprawy, wymiana niektórych lamp. Na koniec kilka zakupów niezbędnych do aranżacji: świeże kwiaty, delikatne firanki, filiżanki, owoce, jasny dywanik.

Home Staging kawalerki

Efekt naszej współpracy był taki, że aż nie chciało się wychodzić z mieszkanka, a właściciele orzekli, że chyba się tam wprowadzą na nowo 🙂

Zobaczcie galerię „przed i po” i sami oceńcie dlaczego!?

Home Staging w kawalerce

Pełne portfolio tej realizacji w naszej galerii, wraz z dokładnym opisem zmian.

Klient: Joanna i Tomasz

Home Staging: Sylwia Zgórkiewicz i Joanna, właścicielka kawalerki

Remont: Tomasz „Złota Rączka”, właściciel kawalerki

Fotografia: Dominika Dąbrowska, Sceny Domowe

Czas realizacji metamorfozy: 2 tygodnie

Koszt zmian całego mieszkania: 900 zł

Z naszej strony bardzo dziękujemy za tak owocną współpracę i zaangażowanie ze strony Pana Złotej Rączki i Pani Dekoratorki !
Zainteresowanych wynajmem bardzo przytulnej, słonecznej kawalerki blisko centrum Krakowa – odsyłamy do ogłoszenia KLIK i do oglądania na żywo!

A za dni kilka zagości na naszym blogu kolejna metamorfoza – przedstawimy efekty home stagingu w 150m2 mieszkaniu na Olszy! Czekajcie cierpliwie 🙂

UPDATE z dnia 28.06, czyli dzień po publikacji tego artykułu, a 2 dni po umieszczeniu ogłoszenia na portalu Gumtree. MIESZKANIE ZOSTAŁO WYNAJĘTE, w 2 DNI! Ale się cieszymy! A właścicielom gratulujemy ogromnie 🙂
Umowa sprzedaży nieruchomości

Jeśli czytasz ten artykuł to najprawdopodobniej sprzedajesz lub zastanawiasz się nad sprzedażą swojej nieruchomości.

Możliwe, że jesteś też agentem nieruchomości, który chce zgłębić sekrety skutecznej sprzedaży nieruchomości. Ja potraktuję cię jako sprzedającego. Łatwiej mi się pisze, kiedy zwracam się w tekście bezpośrednio do kogoś.

Panie sprzedający, pewnie jesteś już wykończony sprzedażą swoich metrów kwadratowych. Cholera, mija kolejny miesiąc sprzedaży, a nieruchomość oglądało tyle osób ile na świecie jest żywych dinozaurów. A może nawet jakiś dinozaur przyszedł, ale zaproponował taką cenę, że nie było innego wyjścia jak wypić pół flaszki duszkiem z gwinta. Ech ci kupujący, chcą jedynie nas oskubać. Negocjują jak na bazarze w Turcji! Co robić? Sprzedać za tak niską cenę, czekać na lepsze czasy, na innego klienta? Zanim się na cokolwiek zdecydujesz, poznaj wcześniej 3 powody: lokalizacja, kiepski marketing i cena.

1. Lokalizacja

Jeśli sprzedajesz nieruchomość w jakimś Wywiewowie, gdzie nie zagląda nawet Święty Mikołaj to ogólnie jest słabo. Lokalizacja jest bardzo ważna w sprzedaży nieruchomości. No ale przecież jej nie zmienisz. Nie przeteleportujesz się ze swoim dobytkiem do centrum Hong Kongu, albo Moskwy. Skupmy się więc na czymś nad czym możesz mieć kontrolę i coś zmienić.

2. Marketing

To jest chyba najbardziej zaniedbywana dziedzina w sprzedaży nieruchomości. Nie rozumiem jednej rzeczy. Hordy sprzedających w ogóle nie starają się pokazać swojej nieruchomości w pozytywnym świetle. Zwykle jeśli ktoś decyduje się na sprzedaż to robi po prostu fotki komórką, tworzy „mistrzowski” copywriting i umieszcza ogłoszenie na kilku portalach. Panie sprzedający, tak sukcesu nie osiągniemy. Powinieneś w pierwszej kolejności się nad czymś bardzo mocno zastanowić.

3 powody, dla których nieruchomości się nie sprzedają!Sprzedawaj mieszkanie jak samochód

Co byś zrobił jakbyś sprzedawał samochód? Usunąłbyś wszystkie „ozdoby” ze środka. Zniknęły by, wszystkie pluszowe kostki, naklejki i inne bzdury. Wypucował byś samochód na błysk. Zadbałbyś o cudowny zapach i pojechał na giełdę? Tak? A dlaczego tak nie robisz ze swoją nieruchomością?
Twoja nieruchomość jest czasami 10 razy więcej warta niż twój samochód. Powinieneś więc poświęcić 10 razy większą uwagę na przygotowanie swojej nieruchomości na sprzedaż. Jeśli twoje mieszkanie wygląda jak te z Polskiej Szkoły Dizajnu, nie masz żadnych szans. Czegoś takiego po prostu nie sprzedasz. Musisz swoją nieruchomość przygotować do sprzedaży – dokładnie tak samo jak swoje auto.

Home Staging to niedroga aranżacja wnętrz

Szczęśliwie, że czytasz ten tekst na blogu dwóch fantastycznych kobiet, które znają się na rzeczy. Szczerze powiem, lepiej oddać tę sprawę profesjonalistom. Czas na chamską reklamę. Sceny Domowe są w tym naprawdę niezłe. 🙂 Wiedzą jak zamienić barłóg w mały pałacyk. A co w tym jest najlepsze? Nie wydasz kilku lub kilkunastu tysięcy na remonty, architektów, super-aranżacje i inne bzdury. Home Staging kosztuje kilka stówek, a zwróci uwagę kupujących właśnie na twoją nieruchomość. Home Stager zrobi za ciebie również kapitalne fotografie. Prawie każdy mój klient widząc swoje własne mieszkanie po Home Stagingu wypowiadał jedno zdanie z ogromnym entuzjazmem i zdziwieniem: „Przecież to nie jest moje mieszkanie, jak to jest w ogóle możliwe!”.  Kupujemy oczami, więc pierwsze wrażenie ma kluczowe znaczenie. Nie przygotujesz – nie sprzedasz, albo stracisz niepotrzebnie mnóstwo forsy. My Polacy musimy się nauczyć, że rzeczywiście istnieje coś takiego jak inwestycja w sprzedaż i jest to dla ciebie bardzo korzystne. Kiedy to zrozumiesz to będziesz o milowy krok dalej od innych sprzedających. Masz jakieś wątpliwości?

3. Cena nieruchomości

To kolejny największy błąd jaki popełniają sprzedający. Ustalają cenę na podstawie średniej na rynku. Doliczają parę setek złotych za metr, bo przecież u nich jest marmurowa łazienka i antyczne meble. Dodatkowo jeszcze podwyższają cenę o kilkanaście procent, żeby dać sobie widełki do negocjacji. Robiąc tak, strzelasz sobie w kolano.

Sekretem rentownej sprzedaży nieruchomości jest jej odpowiednie przygotowanie i wystawienie jej na rynek po cenie niższej niż rynkowa. Za tym się kryje podstawowe prawo ekonomii. Prawo popytu i podaży. Jeśli ustalasz cenę niższą, automatycznie zwracasz uwagę większej ilości kupujących. Znajdź dwóch lub trzech, którzy w jednym momencie będą chcieli twoją nieruchomość kupić, a zacznie się między nimi walka. Sprzedajesz mieszkanie? Musisz mieć do tego jaja.

Jeśli ustaliłeś cenę niższą niż oczekiwana to wcale nie znaczy, że kiedy pojawi się kupujący i powie, nawet bez negocjacji, „kupuję”, ty się musisz na to zgodzić. Nie! Możesz go dodać do „koszyka” zainteresowanych i czekać na następnego. Lepiej jest otrzymać kilka ofert zakupu za niskich niż żadnej. Z odpowiednio niższą ceną pojawi się ich kilku. Wtedy możesz przeprowadzić pseudo-aukcję. Mówisz jednemu, że inny proponuje 5% więcej i co on na to. Czekasz na jego reakcję. Jeśli naprawdę chce kupić twoją nieruchomość zaproponuje więcej. Robisz to tak długo, aż wszyscy oprócz jednego zrezygnują z konkursu.

Bingo! Osiągnąłeś cenę wyższą niż mogłeś się kiedykolwiek spodziewać. Aukcje i współzawodnictwo to ogromny bodziec dla ludzi. Jak myślisz dlaczego unikalne artefakty wystawia się na aukcjach? Bo są unikalne – tak jak twoja nieruchomość. To nie jest masowy produkt. Twoja nieruchomość jest na swój sposób unikalna, dlatego tak dobrze przy sprzedaży działają „aukcje”. Na aukcjach zawsze ustala się cenę niższą niż oczekiwana, by zebrać jak najwięcej ochotników. To samo możesz zrobić z nieruchomością.

Nie ustalaj ceny zbyt wysokiej, bo na tym w żaden sposób nie skorzystasz. Mając taką wiedzę, możesz odwrócić proces negocjacji na twoją korzyść. To kupujący mogą się bić o twoją nieruchomość i nie będziesz nigdy więcej musiał się decydować na jakieś śmiesznie niskie propozycje.

Nie rezygnuj ze specjalistów. Mogą naprawdę ci pomóc

Przemyśl to jak bardzo ważna jest dla ciebie sprzedaż nieruchomości. Jeśli nie masz tego w nosie wynajmij Home Stagera i dobrego agenta nieruchomości. Jasne, pobierają wynagrodzenie za swoją pracę (nikt nie pracuje za darmo), ale profesjonaliści mogą sprzedać twoją nieruchomość dużo drożej niż sam byś się tego spodziewał. Wtedy ich wynagrodzenie to nie wynagrodzenie, a część zysku, którą udało się osiągnąć. Gwarantuję, że nie odczujesz tego w swoim portfelu.
Dominik Stodolny

Wiesz już co masz robić? 🙂

Autor artykułu: Dominik Stodolny – kreatywny agent nieruchomości (Agencja Revelio), prowadzi bloga dla agentów nieruchomości – Domowoj.

O Scenach w portalu Home Trendy

Zapraszamy do kolejnej publikacji o Home Stagingu z naszym udziałem!

Tym razem, bardzo ciekawy portal Home Trendy wypytuje nas:

  • jak przygotować nieruchomość do sprzedaży
  • jakich błędów unikać
  • i jak znacznie skrócić proces sprzedaży mieszkania

„Jak szybko sprzedać mieszkanie” – artykuł w Home Trendy

W ostatnim wpisie informowałyśmy Was iż otwieramy się na współpracę z ekspertami  z branży nieruchomości. I tak dzisiaj, zapraszamy Was do lektury pierwszego i wstępnego tekstu Katarzyny Czerwiak. Katarzyna rynkiem nieruchomości pasjonuje się od 1994 roku, a jej licencja ma ładny i okrągły numer 1000. Prowadzi biuro nieruchomości – JAMAR.
Zapraszamy zatem do lektury jej tekstu.

Katarzyna Czerwiak

Każdy z nas jest głęboko przekonany, że szanuje swoje pieniądze.
Zresztą podobnie myślimy że szanujemy swój czas.
Tymczasem tak jak pozwalamy, by czas przeciekał miedzy palcami – tak samo czasem między palcami przeciekają nam pieniądze.

Nieruchomości to często najcenniejszy element naszego kapitału – jednak gdy poszukujemy możliwości przemiany ich w brzęcząca monetę traktujemy je po macoszemu, pykamy fotki jak umiemy, opisujemy jak umiemy, reklamujemy jak umiemy, negocjujemy jak umiemy, czasem potem niestety często opłacamy podatki lub inne opłaty publicznoprawne bo przecież wydawało nam się, ze umiemy…
Twoja nieruchomość zasługuje na profesjonalne działania!

Dzięki prawidłowemu ustaleniu wartości nieruchomości, jej ceny, ustaleniu jej cech charakterystycznych i klienta docelowego, prowadzeniu prezentacji, wspomaganiu merytorycznym negocjacji, wskazywaniu opcji i rozwiązań – jesteś w stanie sprzedać nieruchomość sprawniej i lepiej!
Poszukaj polecanego i sprawdzonego pośrednika!

Nie oburzaj się, gdy zaproponuje Ci dodatkową współpracę z home stagerem – to nie krytyka Twojego gustu – to rozsądne działania, dzięki któremu Twoja nieruchomość zostanie tak zaaranżowana, by podobała się jak najszerszemu gronu nabywców, by pokazała wszelkie dostępne funkcje jej wykorzystania.
Niech profesjonaliści pracują na Ciebie!

jamar_-_logoZ przyjemnością nawiązałam współpracę z ekipą Scen Domowych – mam nadzieję, ze na tym blogu będziemy się chwalić wspólnymi projektami!
pośrednik nieruchomości – Katarzyna Czerwiak

TOP